MarsVenus Logo
Aktuelle Zeit: 17.08.2018, 05:33

Alle Zeiten sind UTC+02:00

Autor Nachricht
BeitragVerfasst: 11.08.2018, 04:30 
Neuankömmling

Omöjligt för Hazard att lämna Chelsea, säger Sarri
Maurizio Sarri säger att det är "omöjligt" för Eden Juventus tröja Hazard att lämna Chelsea trots att överföringsmarknaden är öppen över hela Europa.

Hazard har varit starkt knuten till Real Madrid efter att ha gjort utmärkt för Belgien vid VM, Los Blancos har redan slagit upp Stamford Bridge för målvakt Thibaut Courtois.

Premier League-överföringsfönstret stängdes på torsdag med Barcelona tröja
Chelsea som hållit fast på sin stjärna framåt, men andra klubbar i Europa kan fortfarande köpa spelare.

Madrid har till och med den 31 augusti att slutföra sina överlåtelser och Courtois uttryckte sin önskan om att Hazard skulle vara med i Santiago Bernabeu vid sin presentation i den spanska huvudstaden.

Men Sarri insisterar på att det inte kommer att hända med tanke Bayern München tröja på att Chelsea inte skulle ha möjlighet att ersätta 27-åringen.

"Risken är med oss, jag har talat med honom tre eller fyra gånger Bild

och han sa aldrig någonting om marknaden, han är väldigt glad över att vara här", meddelade italienaren på fredag ​​en mediakonferens.

"Det är [Hazards avgång] omöjligt, här är marknaden stängd, så vi kan inte ändra viktiga spelare nu, så det är omöjligt."
Chelsea försök att knyta Hazard ner till en ny affär vid Stamford Bridge för att avvärja Madrid satser fortsätter att dra på, men Sarri tror att framsidan skulle vara angelägen om att komma överens om en förlängning.

Han tillade: "Jag vill inte diskutera kontrakt, det är inte mitt jobb.

"Mitt jobb är att förbättra spelarna, för att försöka vinna matcher, för att inte skriva nya kontrakt.

"Men jag har sett en spelare [Hazard] väldigt glad att stanna här så jag tror att det [det nya kontraktet] kommer inte bli något problem."

Medan Sarri förväntar sig fara att säga att det kan finnas andra som lämnar Chelsea under de närmaste veckorna - inklusive Tiemoue Bakayoko - som den tidigare Napoli-chefen ser ut att trimma sin tropp.

"Truppen är för stor, så jag tror att vissa spelare måste gå på lån", säge
Real Madrid tröja
r Sarri. "Men jag vet inte vem för tillfället.

"Jag föredrar att ha 23, 24 spelare och tre eller fyra mycket unga spelare, inte mer.

"Kanske [Bakayoko], jag vet inte i det här ögonblicket, du skulle behöva fråga klubben.

Så, om du är en fotbollsfläkt, som representant för din lojalitet mot ett visst lag, så kan du investera i en kopia av T-shirtsna är billiga bra. För mer information om T-shirtsna, besök: "http://www.billigtfotbol.com/

Alle Zeiten sind UTC+02:00